السبت

التجاعيد

اول ما تصحى الصبح.. تبص ف المرايا..تلقي الزمن بيطل..و يقولها..مين؟

انا واحده مضايقه ... .من ولا حاجه و حاجات كتير..و حاجات مفيش..أسر السنين..و اصوات تنده عليا من بعيد جوايا بانين

اصبحت فعل فاضح ..ف طريق الذكريات...و عمرى متنطور ع الملامح و الحاجات

و اتاخد..كل ما اتاخد تحري بدون استئذان ف المرايات و لمسات اطراف الصوابع ف أصعب اللحظات..

الناس تبص لرسمتى..و ف عيونها سؤال..مابيتسالش... و انا اشوفه...وماجاوبش..

يفترضوا فيا الحكمه..مع ان عمرى ماتحكمش الا بالقسمه..و يخلوا العيال يبوسونى بركه.. و حركتى بطيئه و صامته

انا وليده سنى.. و مجرى سريان دمعى..و دليل قاطع ع الابتسام ف كرمشتى..انا مشاهد ف حياة انسان..اصحابي..الشعر الابيض و نضارتى و الفنجان..و غيتى الفرجه على نفسي ف المرايات..و فتحات ابواب الساعات ع اللى فات

انا و الايدين لا اراديا بنمسك الزمن برعشه..و ننفض زهق الانتظار بالنومه و الاكله..و نغالب الزمن بضحكه تفلت فجأه من فيلم ابيض ف اسود من على شاشه العمر الباهته

انفاسي مصدر الجاسوسيه العائليه المعتبره..كل ما تزيد ايامى يطمنوا على حياتى فى منامي..انا واقفه على محطه حياه كل يوم تودع الاحباب..لاحتمال جواز سفر مفاجئ من عالم نهائي الى اللانهائي

و كل ما ابص ف المرايا..القاها بتبصلى و تقولى..طعم التجاعيد ف الروح مُر..يا اسيره الزمن الحر

ليست هناك تعليقات: